Monday, January 4, 2010

"Nummi"

Viimase aasta jooksul olen järjest enam igasugustes suhtlusportaalides näinud kasutatavat imelikke sõnu, mida varem nagu pole olemas olnud. Vähemalt mina ei tea neid; sellised kummalised, lapsikud teisendused normaalsetest sõnadest. Kõige hullem on see, et neid moodustisi kasutavad täiskasvanud inimesed, mitte lapsed.

Mul puudub sõnavara, et kirja panna tunnet, mis mind valdab, kui ma loen kuskilt täiskasvanud inimeste kirjutatud lauseid stiilis: Issand kui nummi nupsik; Nii numpa; jms!!! Seda on vastik lugeda, mul hakkab halb. Kas selline lällutamine ongi kogu nende kirjaoskus? Sellisel tasemel nad ongi? Minule jääb selline mulje... Kas kellelegi pole pähe tulnud, et kui midagi normaalset öelda ei ole, ärge siis öelge midagi? Vaikus on kuldne, teip hõbedane...

Igasugust nummitamist märkasin kõige esimesena rate's. Seal on vist lausa mingi oma käitumiskoodeks välja arenenud: kui keegi kirjutab Sulle, et Sa oled ilus, siis pead talle kindlasti vastama ühega lausetest: "Ise oled" või siis "Oled küll". Teisiti vastata ei tohi, muidu rikud kirjutamata reegleid ja teenid kõigi tõsimeelsete reitijate pahameele. Kuna mina ei viitsinud nii kõigile vastuseks kirjutada ja võltsilt "naeratada", siis kustutasin sealt konto. Vaidlemine selle üle, kumb ilusam on, ei paku pinget... Aga koos selle "käitumisreeglistiku" avastamisega hakkasidki silma need kummalised sõnad: nummi, numpa, nupsik jne. Need jäid rate'sse maha... Eks suur osa rate kasutajatest ole vist lapsed või teismelised. Võib- olla olen ma lihtsalt liiga vana selle portaali jaoks...? Ikkagi 23...

Orkut oli minu jaoks üldiselt normaalne koht, kus aeg- ajalt mõne inimese Külalisteraamatusse sissekanne jätta, kui midagi öelda oli. Kahjuks on nüüdseks ka orkutisse imbunud see imelik sõnavara. Vastik on seda näha seal, sest tegelikult pole ju orkut mingi laste- portaal. See oligi koht, kus sai otsida oma sõbrad- tuttavad üles, panna nad sõbralisti ja vajadusel nendega kontakteeruda selle portaali kaudu. Kahjuks on orkut arenenud ka seda teed, et saab pilte kommenteerida ja juurde on tekkinud veel mingid vidinad, millesse ma pole eriti süvenenud, aga need ei tundu just suhtlemisega seotud olevat, seega need ei hakkagi vist huvitama. Koos piltide kommenteerimisega on nummindus orkutisse ka jõudnud. No ei meeldi see asi... Mulle tundub, et asja esialgne mõte kaob sinna vidinate ja nummide asjade sisse ära. Aga konto on mul seal veel alles;) Nagu facebook'iski. See on orkutiga üsna sarnane, kuid nummitamist seal (veel?) pole. Ehk ei tule ka.

Vahel võib lapsikult käituda ju küll. Ise teen ka seda aeg-ajalt:) Aga kõigel on kusagil piir. Kui see nummitamine saab inimese tavaliseks sõnavaraks, siis on see minu arvates pigem nagu taandareng...

PS, minuga ei pea nõustuma:P Nummitajad, ärge mind siis päris maha lööge;)



Hoopis kummaline asi on Twitter! Sinna tuleb kirja panna 140 tähemärgiga see, mida parajasti tehakse, ehk siis lühikeste lausetega. Kas see mitte ei rikugi inimese väljendusvõimet? Kirjutatakse võimalikult lühidalt või lühenditega, aga pikemat teksti ei suudagi hiljem kirja panna, sest pole enam harjunud. Kui end kuidagi ikkagi nö vormis hoida, siis tegelikult on Twitter isegi huvitav asi:) Ühtepidi mõttetu, aga ikkagi... Mõnda aega ma kindlasti säutsun seal ka:) Vast ei lähe kirjaoskus käest ära, aga eks see paistab hiljem mu blogist välja... :)

9 comments:

  1. Ma juba vihkan Twitterit selle 140 tähemärgi pärast:D Mul on tõsiseid probleeme selle lühidalt tegemisega. Mölapidamatus nii sõnas kui kirjas:D :D
    Aga muidu on jah nii nummi, kui orxis keegi iga pildi juurde midagi nunnut, näiteks "numpsik" kirjutab!

    ReplyDelete
  2. Hahaaa, ma suutsin ka esimest postitust kirjutades ära vihastada, et ainult 140 tähemärki on:) Me olime juba kooliajal ju mölapidamatud....

    Muidugi on nummi kui keegi on igal võimalikul juhul numpa:D:D

    ReplyDelete
  3. ei oskagi, mida arvata. Rate on tume maa minu jaoks. Aga uusi sõnu on tore leiutada. Mäletad ju ki palju uusi sõnu meie leiutasime. Tuuker, mis tegelt eksisteeris??? Sääsk arvasime meie. Aga mõned väljendid on mõtetud jahhhh. Aga kehtib ju sõnavabadus. Võiks vähe originaalsem jah olla.

    ReplyDelete
  4. Meie leiutatud sõnad olid ikka "leiutatud" küll:)

    Sellega, et rate on tume maa, ei kaota Sa küll midagi, ilmselt pigem võidad:)

    ReplyDelete
  5. meil oli sõnaraamat ka :D, miskit oli mokauk, vist linna nimi.

    ReplyDelete
  6. Mokauk oli see linn, mille me liivakasti ehitasime:D Aga toda sõnaraamatut oleks küll huvitav lugeda, mul oli ta täitsa meelest läinud.

    ReplyDelete
  7. rahaühikuks olid nakaatsiad :)

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Hahaaaa, seda polnud mul üldse meeles! Aga tolle põõsaga oli meil küll koguaeg mingi teema... Viled ja seemned jne:)

    ReplyDelete